פרסום בגוגל (קמפיין חיפוש בלבד)

יתרונות:

  • טיימינג – מאפשר להגיע לגולש בזמן החיפוש, מבוסס על שאילתות חיפוש בגוגל.
  • קמפיין מובייל – ניתן לבצע קמפיין נפרד למובייל, ולהתמודד על מיקומים גבוהים.
  • אפשריות מדידה- ניתן למעשה למדוד עלות המרה בצורה מדויקת לחלוטין, הן שיחות, מכירות, השארת פרטים ועוד.
  • מהרחבת מודעות- ניתן לייצר במודעות, מספר תוספים רבים כגון, מספר טלפון, sitelinks, מיקום, המאפשרים להגדיל את יחס הקלקה (ctr) ובכך למשוך יותר כניסות מהקמפיין.

חסרונות:

  • הקלקות לא חוקיות – עדיין בשונה מפרסום בפייסבוק יש תחומים לפרסום בגוגל שידוע שיש בהם בעיית הקלקות של מתחרים, למשל אולמות אירועים, הלוואות ועוד.
  • כמות חיפושים- בהרבה מאוד תחומים, אין מספיק חיפושים, וישנם ימים שלמים שאין מספיק טראפיק, ולכן בהרבה מאוד מצבים, גם שיש רצון לעוד (כניסות של חיפושים רלוונטיים) גוגל בעצמה תלויה בכמות החיפושים המושפעים מעולם של היצע וביקוש.
  • מדיניות/הגבלה- ישנם תחומים רבים בהם גוגל מגבילה בצורה קשה מאוד את המפרסמים, מה שהופך את הסיפור למורכב מאוד, לפעמים משהה קמפיינים מבלי לספק הסברים, למשל הלוואות, אסתטיקה, ועוד.
  • ביקוש קיים – במקרים רבים, ישנה כמות חיפושים נמוכה, ככה שלא ניתן לייצר מספיק טראפיק ולהשען על קמפיין גוגל.
  • שירות לקוחות – כן כן, נכון לכתיבת מאמר זה , השירות של גוגל די לוקה בחסר, למעשה ישנם הרבה מאוד צילומי מסך שרצים ברשת המתייחסים לזמני המתנה מאוד גבוהים לפחות 60 דקות.
  • אמינות – הרבה מאוד גולשים מעדיפים לקפוץ לתוצאות האורגניות ולמעשה מביעים חוסר אמינות בתוצאות הממומנות, מה שמוסיף עניין לאתרים שעברו תהליך של קידום אתרים בגוגל.