מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח חלק מקידום אתרים פירושו שיפור הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל (ושל מנועי חיפוש אחרים, אולם אנחנו נתמקד בתהליך של מחקר מילות מפתח בגוגל). זאת באמצעות ביצוע סדרת פעולות באתר ומחוצה לו, אשר מיועדות לאותת לאלגוריתם הדירוג של גוגל כי האתר הזה הוא רלוונטי כתוצאת חיפוש לשאילתא שהקליד המשתמש.

לשם כך, נהוג לחשוב על מילות מפתח כמילים מסוימות או משפטים קצרים, אשר חייבים להופיע בתוך התוכן של האתר, כדי שגוגל יראה את הרלוונטיות המבוקשת – למעשה בשנים האחרונות חשיבותן של מילות המפתח ירדה ביחס לחשיבותם של תוכן איכותי ופרופיל קישורים מגוון ואיכותי. כלומר, אם בעבר מקדמי אתרים נהגו לשלב את מילת המפתח כחלק אינטגרלי בכותרת או בתגים השונים בכל עמוד, כיום זה כבר לא הכרחי על מנת לאותת לגוגל שעמוד מסוים מתאים למילת מפתח מסוימת.

על אף שחשיבותן של מילות המפתח אינה דומה לזו שהייתה להם בעבר, אין פירוש הדבר שכבר לא צריך להשקיע במחקר מוצלח. למעשה, במדריך זה נפרט שלושה דברים חשובים אודות מחקר מילות מפתח שכדאי לקחת בחשבון:

  • אסטרטגיית מחקר מילות מפתח כבר אינה קשורה למילים נרדפות, אלא לנושא אחד: למשל, אם בעבר היה צורך לשלב גם את "חנות פרחים", גם את "משלוח פרחים" וגם את "סידורי פרחים" באותה כותרת על מנת לכסות כמה שיותר מילות מפתח, כיום בדרך כלל די ב"פרחים".
  • מטרת מחקר מילות מפתח הינה לחשוף את כוונת המשתמש, ולאחר מכן לענות עליה: האלגוריתם של גוגל כבר לא משתמש אך ורק בביטויי המפתח על מנת להתאים בין השאילתא של המשתמש לבין האתר שאמור להוות את התשובה אליה, אלא מנסה להתחקות באמצעים מתוחכמים על הכוונה שמאחורי השאילתא על מנת להתאים לה את האתר שיענה על הכוונה הזו.
  • יש לשלב בין מחקר מילות מפתח לחוויית משתמש חיובית: האלגוריתם של גוגל מתחשב באופן משמעותי בקישורים חיצוניים המובילים אל האתר, וככל שהם רבים יותר ומאתרים אמינים יותר, כך הדירוג של האתר משתפר. אולם אף אחד לא ירצה לקשר אליכם אם חוויית המשתמש באתר שלכם אינה טובה, ואם התוכן שבו דל, חסר ערך אמיתי לגולשים וכולל רק טקסטים שמיועדים לרובוטים של גוגל ולא לבני אדם. לכן עליכם לבחון את רשימת מילות המפתח שלכם מנקודת המבט של המשתמש ולהבין כיצד להפוך אותה לתוכן בעל ערך של ממש.

שלושת הסעיפים למעלה הם למעשה שלוש השורות התחתונות של המדריך הזה. על מנת להבין את הרצף המחשבתי שמוביל אליהן, עלינו לחזור לנקודת ההתחלה.